CZY SKO┼âCZY┼ü MI SI─ś GAZ W KLIMATYZACJI?

Trudne pytanie, bo gaz w klimatyzacji nie ma prawa si─Ö sko┼äczy─ç. Jest to czynnik ch┼éodniczy, a nie paliwo zasilaj─ůce klimatyzacj─Ö i nie ma prawa sie "sko┼äczy─ç". Ten sam czynnik jest za┼éadowany do lod├│wek, ch┼éodni czy klimatyzacji domowych i tam si─Ö nie "ko┼äczy". Jednak to ┼╝e si─Ö nie ko┼äczy nie znaczy ┼╝e jest on w uk┼éadzie.

DLACZEGO NIE MAM GAZU W KLIMATYZACJI?

Uk┼éad klimatyzacji samochodowej nape┼éniany jest najcz─Ö┼Ťciej gazem ch┼éodniczym R134A. Brak czynnika w uk┼éadzie mo┼╝e by─ç spowodoowany przez dwie sytuacje. Pierwsza z nich to naprawa samochodu, kt├│ra wymaga┼éa spuszczenia czynnika, druga to nieszczelno┼Ť─ç ukladu klimatyzacji. Nie prawd─ů jest, ┼╝e czynnik ma prawo ucieka─ç z uk┼éadu.

DLACZEGO ULEG┼üA USZKODZENIU SPR─ś┼╗ARKA?

Spr─Ö┼╝arki klimatyzacji s─ů urz─ůdzeniami mechanicznymi i maj─ů prawo ulec uszkodzeniu. Jednak najcz─Ö┼Ťciej te uszkodzenia nie s─ů uszkodzeniami samoistnymi. W normalnych warunkach pracy ci┼Ťnienie jakie wytwarza spr─Ö┼╝arka zawiera si─Ö mi─Ödzy 8 a 20 atmosfer. Jednak ci┼Ťnienie to jest zale┼╝ne od jako┼Ťci studzenia skraplacza (ch┼éodnicy klimatyzacji". Im sprawno┼Ť─ç skraplacza jest wi─Öksza tym ci┼Ťnienie ni┼╝sze. Jednak je┼Ťli z jakiego┼Ť powodu (nie dzia┼éaj─ůcy wentylator, brudne ch┼éodnice, uszkodzone lamele itp.) sprawno┼Ť─ç skraplacza spadnie, ci┼Ťnienie w uk┼éadzie zaczyna znacznie przekracza─ç normy wytrzyma┼éo┼Ťci spr─Ö┼╝arki. kolejn─ů przyczyn─ů zatarcia si─Ö spr─Ö┼╝arek jest niedostateczna ilo┼Ť─ç oleju w uk┼éadzie. Podczas nape┼éniania uk┼éadu konieczne jest r├│wnie┼╝ uzupe┼énienie oleju. Kilkakrotne ┼éadowanie uk┼éadu bez dodania oleju doprowadzi do zatarcia si─Ö spr─Ö┼╝arki.