CZY SKOŃCZYŁ MI SIĘ GAZ W KLIMATYZACJI?
Trudne pytanie, bo gaz w klimatyzacji nie ma prawa się skończyć. Jest to czynnik chłodniczy, a nie paliwo zasilające klimatyzację i nie ma prawa się skończyć". Ten sam czynnik jest załadowany do lodówek, chłodni czy klimatyzacji domowych i tam się nie "kończy". Jednak to że się nie kończy nie znaczy że jest on w układzie.
DLACZEGO NIE MAM GAZU W KLIMATYZACJI?
Układ klimatyzacji samochodowej napełniany jest najczęściej gazem chłodniczym R134A. Brak czynnika w układzie może być spowodowany przez dwie sytuacje. Pierwsza z nich to naprawa samochodu, która wymagała spuszczenia czynnika, druga to nieszczelność układu klimatyzacji. Nie prawdą jest, że czynnik ma prawo uciekać z układu.
DLACZEGO ULEGŁA USZKODZENIU SPRĘŻARKA?
Sprężarki klimatyzacji są urządzeniami mechanicznymi i mają prawo ulec uszkodzeniu. Jednak najczęściej te uszkodzenia nie są uszkodzeniami samoistnymi. W normalnych warunkach pracy ciśnienie jakie wytwarza sprężarka zawiera się między 8 a 20 atmosfer. Jednak ciśnienie to jest zależne od jakości studzenia skraplacza (chłodnicy klimatyzacji". Im sprawność skraplacza jest większa tym ciśnienie niższe. Jednak jeśli z jakiegoś powodu (nie działający wentylator, brudne chłodnice, uszkodzone lamele itp.) sprawność skraplacza spadnie, ciśnienie w układzie zaczyna znacznie przekraczać normy wytrzymałości sprężarki. kolejną przyczyną zatarcia się sprężarek jest niedostateczna ilość oleju w układzie. Podczas napełniania układu konieczne jest również uzupełnienie oleju. Kilkakrotne ładowanie układu bez dodania oleju doprowadzi do zatarcia się sprężarki.
DLACZEGO MAM NIEPRZYJEMNY ZAPACH W KLIMATYZACJI?
CO JAKI CZAS NALEŻY WYKONAĆ DEZYNFEKCJE UKŁADU NAWIEWOWEGO?
JAK CZĘSTO WYMIENIAĆ FILTR KABINOWY I NA JAKI?
JAK CZĘSTO NALEŻY SERWISOWAĆ UKŁAD KLIMATYZACJI W POJAZDACH?
CZY MOŻNA ZAMIENIĆ CZYNNIK NA INNY NIŻ BYŁ PIERWOTNIE?
CZY UŻYWANIE KLIMATYZACJI A WPŁYW NA ZUŻYCIE PALIWA?
CZY GŁOŚNA PRACA KLIMATYZACJI JEST NIEBEZPIECZNA?